ISTINA
Ako je istina bela, onda je laz crna. Gledano u svetu boja onda mozemo dobiti bezbroj nijansi. Ako obilazimo istinu, onda moramo naleteti na laz, znaci tamu.
Da li istina moze da pobedi?
Pa pojam istine je rastegljiv i znaci razlicito, zavisno iz kog se ugla gleda. Moja istina mozda nije ista kao tvoja. Najgrlatiji se najvise cuju. Znaci njihova istina je najjaca. Ako se istina da meriti u decibelima onda je hor najveca istina, drugim recima demokratija.
Ipak se ne slazem da je vecina uvek u pravu, posebno ako se misljenje drugih ne slaze sa mojim.
33 Komentari |
0 Trekbekovi
Istina može biti odvratna a ako je pretvorimo u laž,još je odvratnija...poz..
Autor Jovan s.s. — 17 Okt 2009, 22:49
Da, istina je bijela i trebala bi biti vrhovni zakon. Ali za nas ljude je zaista ponekad zbunjujuća...
Samo se nadam da nas taj "najgrlatiji" neće uvjeriti da laž doslovno treba preuzeti njeno mjesto.
Autor nerma — 17 Okt 2009, 22:52
He he, istina kažeš??:)
Rastegljiv pojam...
Da li je poluistina u isto vreme i polulaž?
Kazati istinu ili laž???
Stani, ne žuri...
Razmisli!!
Istina ili laž???
Lupiš čoveku onako tras u lice istinu:
žena te vara,
umrećeš,
sin ti je narkoman,
ćerka pijanica...
Lepo od tebe što si iskren
ILI laž
Žena ti ima dobre prijatelje,
na kraju krajeva niko ne umire od toga pa nećeš ni ti,
sin je isti ti,
ćerka ti je lepotica...
Autor AnaM — 17 Okt 2009, 23:00
"Laz postoji da istina ne bi bolela"
Koliko god bolela ja sam uvek za istinu!
Autor casper — 17 Okt 2009, 23:10
casper,alal vera,ja sam za..
Autor Jovan s.s. — 17 Okt 2009, 23:16
Jovane, samo tako je posteno, i prema sebi i prema drugima...
Autor casper — 17 Okt 2009, 23:24
Istina - ne postoji!
Sto je za nekoga istina, za drugoga je odvaratna laz.
To je razlog svih sukoba na svetu.
Nekada postoje vise istina, a koja je najistinskija od njih - to sam Bog zna.
(Gledali ste klasiku filmske umetnosti, Kurosavin film "ROSOMON"?)
Autor rene — 18 Okt 2009, 00:21
Istina je negde tamo...
gore...
Autor poluuspavanka — 18 Okt 2009, 00:24
Istina je negde tamo...
gore...
Autor poluuspavanka — 18 Okt 2009, 00:25
Koliko ljudi ima, toliko pogleda na istu stvar, pojam. Nekad se podudare ta mišljenja, češće ne, razlikuju se u suštini (kao u Rašomonu) ili u detaljima. Nekad nije dobro reći istinu do kraja, mora se uviti u lakše svarljivo pakovanje, pogledaj komentar anam.
Autor sanjarenja56 — 18 Okt 2009, 07:35
Jovane... laz je laz i bas kao sto kazes ODVRATNA.
Autor bokikojic — 18 Okt 2009, 09:59
Istina je jedinstvena za sve, ali prihvaćanje istine je sasvim druga tvar.
pozdrav
Autor mandrak72 — 18 Okt 2009, 09:59
nerma ... ti grlati su milion decibela, a mi obicni se gotovo i ne cujemo. Dovoljno je odslusati neku politicku debatu bilo gde u svetu i to ce se apriori potvrditi.
Autor bokikojic — 18 Okt 2009, 10:00
AnaM ... bas tako! Pitanje da li su male lazi, ipak lazi? Da li je dozvoljeno zaobici istinu da ne bi nekog povredio? Da li spektar ISTINA-LAZ (kao velicine krajnosti)oslikavaju sve nijanse. I da li samo postoji na kraju: crno i belo? LAZ i ISTINA!
Autor bokikojic — 18 Okt 2009, 10:04
casper...procitaj prethodan komentar. Sta kazes, da li bi htela da ti neko kaze istinu u lice. Zamisli nesto ekstremno, nesto sto bi te pomerilo iz korena. Da li ti to ipak zelis cuti?
Autor bokikojic — 18 Okt 2009, 10:05
rene ... Rosomon ti je dobar primer. Ali onda je pitanje, da li je to kao i sa istorijom. Tj onaj ko je pise, taj govori onu svoju "pravu" verziju? Znaci ubica moze da isprica neku svoju verziju istine i da ne bude osudjen?
Autor bokikojic — 18 Okt 2009, 10:08
poluuspavanka ... mozda je ISTINA neki cilj, vrh Mon Everesta, koji zelimo otkriti ali za to treba puno odricanja, borbe i samodiscipline.
Autor bokikojic — 18 Okt 2009, 10:09
sanjarenja56 ... pitanje je gde je granica i ko je postavlja. I da li je taj neko u pravu? Da li se on zove SAVEST?
Autor bokikojic — 18 Okt 2009, 10:10
mandrak72 ... da to je istina!
Autor bokikojic — 18 Okt 2009, 10:11
Boki, da, uvek.
Bilo je situacija u mom zivotu, kada bi mi lazi mnogo vise prijale, ali sam ja insistirala na istini, koliko god bolna bila.
Sve to kad tad dodje na svetlost dana, i boli tri puta jace nego da si cuo odmah.
Veruj mi.
Ima i situacija, gde bi moja laz bila mnogo bolje resenje za mene u tim momentima, ali ja uvek i uvek kazem istinu, koliko god ona meni naskodila.
Onda kada ne zelim nekome da kazem neku porazavajucu istinu, ja jednostavno ne kazem nista.
Mislim da je laganje nekoga u cilju njegove zastite vrlo neljudski, i vrlo ruzno.
Niko se nikada lazima nije zastitio, spasio, izlecio ili izborio sa teskom situacijom.
Kad znas na cemu si, onda imas mogucnost da reagujes, da ispravljas...
Kada te lazu ili ti nekog lazes, onda se oduzima mogucnost te ljudske reakcije.
Uljuljkan u lazi najlakse potones.
Autor casper — 18 Okt 2009, 10:12
Da, Boki, savest bi trebala biti granica istine i poluistine.
Autor sanjarenja56 — 18 Okt 2009, 10:14
istina je bela jer sadrži sve boje. baš kao i bela svetlost.
laž je crna jer njoj nema nikakve svetlosti.
koliko god boli, istina prosvetljava. laž, ma kako slatka bila, u mrak odvlači.
a izbor je na svakome koju će boju izabrati.
Prijatno!
Autor domacica — 18 Okt 2009, 11:06
Casper ... ali ako nista nekazes, to znaci zaobilazis istinu. A to je neka vrsta lazi, zar ne. Mozda manja od same lazi, ali ipak...
Autor bokikojic — 18 Okt 2009, 20:06
sanjarenja56 ... a sta da radimo sa onima koji su izgubili saveste, na putu kroz zivot?
Autor bokikojic — 18 Okt 2009, 20:07
domacica ... svako ima svoju savest, ili bi je trebao imati.
Autor bokikojic — 18 Okt 2009, 20:08
...za one koji su izgubili savet, nema leka, Boki
Autor sanjarenja56 — 18 Okt 2009, 20:17
Casper ... ali ako nista nekazes, to znaci zaobilazis istinu. A to je neka vrsta lazi, zar ne. Mozda manja od same lazi, ali ipak...
Boki nismo se razumeli.
Kad me neko pita, onda nema zaobilazenja, onda govorim istinu. Ako znam, ako ne znam onda tako i kazem.
Ali istine koje znam, koje mogu da povrede nekoga a ne pitam se necu reci sama.
Svesno necu povrediti, ali necu ni lagati da bih nekog zastitila.
Najprostiji primer:
Vodim sina kod lekara, i on me sa 4 godina pita boli li kad te spricaju?
Ja kazem boli, ali moras da se bockas da bi ozdraveo.
Mozda zvuci surovo, ali cemu laz, ako zaista boli?
Tako je sa bilo cim u zivotu.
I ovako i onako mi dodjemo do tih istina.
Autor casper — 19 Okt 2009, 00:45
sanjarenja56 ... nazalost u pravu si!
Autor bokikojic — 19 Okt 2009, 20:20
casper ... OK sad sam razumeo... pratim te ...
Autor bokikojic — 19 Okt 2009, 20:21
...znam, i nije mi lakše zbog toga..:(
Autor sanjarenja56 — 19 Okt 2009, 20:26
sanjarenja56... istina je ponekad surova.
Autor bokikojic — 21 Okt 2009, 21:46
..često, Boki. Često je surova.
Autor sanjarenja56 — 21 Okt 2009, 21:49
sanjarenja56 ... nazalost je tako. Ali treba ipak traziti svetle trenutke na platnu zivota.
Autor bokikojic — 23 Okt 2009, 21:25